اینجا همه چی درهمه
از بودن در این وب سایت لذت ببرید دوستان عزیز
 

فراماسون و فراماسونری

منصور موسوی

چکیده

تاریخ گواهی می­دهد که درست در همان روزگارانی که دانش و کارشناسی و نوآوری غرب روندی نو یافت و با شتاب چشمگیر رو به گسترش نهاد؛ پدیده دیگری در سراسر جهان با همان شتاب خودنمایی کرد که استعمار غرب نام گرفت. سوال مطرح شده در این نوشتار بررسی علل هم سویی و ارتباط تنگاتنگ سازمان سری و مرموز  فراماسونری با اندیشه بورژوازی غرب(استعمار غرب) که با گذر زمان همواره در قالبی نو و ساختار نظری خاص، خود را مطرح می­کند، چه بوده؟ که در رهگذر این پیوستگی نیز شعارهای زیبا و سودمندی برای همه انسانها سر می­دهد و مردم زیر سلطه و ستم کشیده جهان را به همنوایی با شعار خویش می­خواند. این نوشته با دیدگاهی توصیفی- تحلیلی به شناختی مختصری از سازمان فراماسونری و ارتباط آن با یهودیت و استعمار و نیز چگونگی ورود آن به ایران عهد قاجار می­پردازد.

کلید واژه: فراماسونری، قاجار، ایران، یهودیت، استعمار،بورژوازی.

واژه شناسی

واژه فراماسونری(franc-macon) فرانسوی و فریمیسن (free-mason) انگلیسی از دو واژه franc برابر با free به معنی آزاد و macon برابر با mason به معنی بنا ساخته شده و با ترکیب این دو کلمه اصطلاح بنای آزاد به دست می­آید. اصطلاح فراماسونری معمولاً به سازمانی می­گویند که در قرن هیجدهم در انگلستان پا گرفت و در اکثر کشورها ریشه دواند(کتیرایی، ص 20). اما داستان برمی­گردد به قرون وسطی که یهودیان آواره و بی­وطن در اورپا که شغل بنای داشتند به نیت اتحاد و کمک به یکدیگر و به عبارتی دیگر برای در انحصار داشتن این شغل با هم گروه­هایی را تشکیل دادند. لذا این بنایان شاگردانی از بین خود انتخاب می­کردند و در محل مخصوص که بعداً Lodge لژ معروف شد آموزش می­دادند و برای اینکه به دیگران درز نکند سعی در مخفی نگهداشتن این فنون می­کردند و برای شناسایی هم از رمز و اشاره­هایی استفاده می­کردند. برای خود درجاتی داشتند مثل شاگرد بنا، بنا، استاد، و بعدها تشکیلات وسیعتری یافتند. فراماسونری بعدها حدود اواسط قرن چهارده برای خو قانون وضع کردند و اصل برابری، برادری و آزادی را در سرلوحه کار خود قرار دادند(صادق نیا،ص 12 ).

کسب درآمد http://ice-popup.ir/ref:91 http://ice-popup.ir/user/signup/ref:91

ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم مطالبی رو که در این وبلاگ قرار میدم براتون مفید باشه و از انتخابتون ممنونم...
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اینجا همه چی درهمه و آدرس neloo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 2865
بازدید کل : 96906
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



Alternative content




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب





استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب






فال حافظ